Reduceri pentru șoferii „cuminți”, penalizări pentru ceilalți, instrumente noi pentru scăderea prețului, amenzi de cinci ori mai mari, scumpiri dacă conduci mașina soției/soțului fără declarație

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a trimis Parlamentului un pachet amplu de modificări la legislația RCA, cel mai mare de la adoptarea legii în 2017.

Printre noutăți se numără sistemul bonus/malus extinsposibilitatea de a plăti în rateintroducerea franșizei și amenzi de cinci ori mai mari pentru șoferii care circulă fără poliță valabilă. În plus, ASF propune ca fiecare contract RCA să includă toți utilizatorii mașinii, nu doar proprietarul, ceea ce înseamnă că prețul poliței se va calcula și în funcție de riscul fiecărui șofer declarat.

Noi reguli pentru RCA: șoferii declarați, plăți în rate și controale extinse

Conceptul „RCA pe șofer” urmează să fie introdus prin lege, după ce Autoritatea a venit cu o modificare a articolului 6 din Legea 132/2017. Documentul prevede:

„Contractul RCA prevede condițiile generale și specifice de asigurare și conține cel puțin informaţii privind: seria și numărul contractului RCA, data încheierii contractului, părţile contractului RCA, conducătorii auto declarați sau precizarea că acesta este încheiat fără declararea altor conducători auto în afara proprietarului și/sau utilizatorului…”

„Se adaugă informațiile ce privesc conducătorii declarați pentru care se evaluează riscul, se calculează prima de asigurare și se poate aplica sistemul bonus-malus”.

Asigurătorii vor fi obligați să vândă polițele RCA și în rate, indiferent de tipul clientului, cu excepții justificate. Până acum, această opțiune era disponibilă dar nu obligatorie, iar multe companii au renunțat la ea din cauza fraudei. Pentru a preveni astfel de situații, ASF propune un mecanism asemănător debitului direct bancar, care să permită încasarea automată a ratelor.

Sistemul bonus/malus va fi modificat pentru a încuraja șoferii disciplinați și a penaliza mai dur pe cei cu abateri. Noua definiție este:

„Sistem prin care, pe baza încadrării în una dintre clasele de bonus sau în una dintre clasele de malus, se acordă reduceri sau se impun majorări ale primei de asigurare, în funcţie de istoricul de daune plătite înregistrate sau în baza altor criterii stabilite prin reglementări A.S.F”.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *